Waarom is Koreaanse schoonheid zo trendy en wat zijn de nieuwste innovaties?

Drie jaar geleden, toen ik de schoonheidsredacteur bij FLARE Magazine was, schreef ik een functie over multi-step Aziatische huidverzorgingsrituelen – dus als je je afvraagt ​​of dit hele ding een rage is, heeft de trend alleen maar meer en meer momentum opgepikt sindsdien.

Koreaanse schoonheid (“K-beauty”) heeft nu een eigen sectie; talloze in Seoul gevestigde merken (waaronder The Face Shop, Tony Moly en Laneige) zijn in de Canadese schappen beland; en cosmetische bedrijven die buiten Azië zijn gevestigd, lenen inspiratie – ze lanceren bijvoorbeeld hun eigen kijk op kussencompacten. Ondertussen zal Korea’s antwoord – een keten genaamd Aritaum – winkels openen in de Verenigde Staten en Canada, dus verwacht dat er nog veel meer inventieve export zal komen.

Voor een deel wordt de K-beauty-buzz gevoed door R & D-vooruitgang: het oosten wordt verondersteld het westen meer dan een decennium voor te zijn op het gebied van huidverzorgingstechnologie, en Zuid-Korea is een bijzonder invloedrijk centrum voor innovatie. Anekdotisch gebruiken sommige vrouwen in steden als Tokyo, Seoul en Hong Kong meer dan 14 producten per dag, dus de markt is groot en veeleisend.

Voor veel Noord-Amerikanen heeft de Koreaanse / Aziatische beautyboom hen geïntroduceerd in productcategorieën waar ze nog nooit van gehoord hebben. De trend begon met BB-crèmes en breidde zich snel uit tot compactere kussens, en meer recentelijk hebben we slaapmaskers, waterige behandelingsessenties en plaatmaskers gezien. Dus wat nu? Op dit moment merk ik veel eigenzinnige texturen op in K-beauty. Neem bijvoorbeeld de gelei-achtige “stuiterende” moisturizers; de soufflé-achtige reinigers gemaakt met eiwitten; of de poriënzuiverende koolzuurhoudende maskers die opschuimen. Consumenten in Azië geven over het algemeen de voorkeur aan huidverzorging die ultralicht aanvoelt, dus textuur is een belangrijk gebied voor innovatie geweest. K-beauty staat ook bekend om het gebruik van exotisch klinkende ingrediënten, zoals slakkenslijm (vermeld op verpakking als “slakkenafscheidingsfiltraat”). Hoewel dit extract in Korea populair is vanwege de voordelen van acne en huidversteviging, is het in Canada nog niet algemeen geaccepteerd. Beschouw het als een om naar te kijken.

More Stories
Waarom zijn excentrieke lipkleuren ineens zo’n trend?